Bara med öppet sinne kan vi se nyanserna.




Bara med öppet sinne kan vi se nyanserna.

 
Alla psykiskt friska människor blir, i någon mån, "stalkers" om Kärleken gör slut.
Bara sjuka människor kan ignorera personen som krossat ens hjärta.
Inte för att jag hävdar att jag är helt jävla frisk. Men kanske inte sjuk heller.
Jag var kär, förälskad. Och mänskligt naiv att jag,min dåre föll för smicker
och uppskattade att han var så ihärdig. Hur skulle jag kunna veta om han verkligen
menade det den här gången eller skulle jag bli lurad på allt som jag trodde på...
Igen. & Igen. & igen.som alla de andra gångerna..

Men i stället vart det jag som blev offret .... igen...

Om föföljelse. Vanvett & terrosering.
Jag som inte ännes ville först. Inte vågade. Inte tordes försöka igen.
Men när jag tillslut gav med mig, gav vika för allt som sas & allt som lovades...

Ja. Då vände det och helt plötsligt vart allt mitt fel.

Mitt fel att kärleken inte höll, mitt fel att han stack.
Mitt fel att han gav upp.
Mitt fel att han valde en annan.
Mitt fel... att jag vart så jobbig...
Mitt fel. Att jag valde honom.
Mitt fel att jag lyssnade på hans vackra ord om sann kärlek ...
 
Men. Det enda jag ville försöka förstå när allt var över & jag stod ensam kvar..
Var ... Varför valde du mig? Varför valde du att såra mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0