Jag älskar dig..men kärleken övervinner inte allt,sa han...

image66

LÖGNEN BAKOM SANNINGEN!!

Trodde Vi gav varandra ett lugn i all vårt kaos vi bar och hade med oss.

Trodde de onda försvann & jag kände mig säker hos dig
Trodde du kände dig säker hos mig...
Trodde jag gjorde dig lycklig.hel..

Trodde att hos dig ville jag stanna. Hos dig ville jag bli så liten.

 

Trodde Du fick mig att känna mig fri från alla faror.

Trodde att jag var  önskad.behövd.älskad.

Trodde att Du tog hand om mig.brydde dig om mig?


Men......

Du blir arg på mig.du irriterar dig på mig.

Du biter mig i halsen i vrede & i hat...
Du hugger..sliter med dina tänder över hela min kropp.
Du tar struptag..
Du hotar att slå ner mig,,
Du hotar med att kasta ut mig från ditt fönster på andra våningen
Du kallar mig HORA!!

och ...

Ändå träffas vi...
Ändå vill du ha mig som vän..
Ändå finns du alltid där för mig....
Ändå skickar vi sms flera st om dygnet. till varandra.
Ändå tar du hand om mig när jag är sjuk.
Ändå läser du högt ur en bok,för att stilla min oro.
Ändå kan du inte sluta ta på mig.smeka mina händer.krama mig,naffsa i min hand lekfullt...
Ändå ger du mig "blickar"....
Ändå ljuger du för mig,låter mig lida i smärta..
Ändå behandlar du mig illa.skäller på mig..
Ändå vägrar du prata med mig bara för att det inte passar dig..



Efter ett tag...efter allt...så skickar du ett av alla tusen sms...
"jag älskar dig,men kärleken övervinner inte allt"


Du blir tyst.du tänker tysta tankar?
Du hatar mig..för min styrka..för att jag inte förstår dig..
men det gör jag..

Du fräser i från & vi missförstår varandra,konstant...

Trodde tiden fanns till..men Du beslutade att den inte skulle finnas mera...
Vi försökte ...att acceptera varandra som den vi är..

Inte göra om..Inte ljuga...Inte såra...Utan bara vara...

Jag såg igenom dig. men du såg inte mig.tror inte du såg mig alls..

Tillsammans är vi något som inte behöver bevisa något....Trodde jag...

Tillsammans kunde vi sova tryggt...rygg mot rygg..tills du inte kunde det längre...

Innan fanns där Inga tårar.inget hat  Inga frågor.
Nu är allt bara ett enda smärtsamt kaos... två som sover
o-tryggt bredvid varandra.. en mardröms sömn..


Nu vill du inte känna min fot försiktigt letandes under täcket efter din varma kropp...
Nu vill du inte vakna & se mitt ansikte brevid dig....

  Jag älskade ju dig  för den du är.
Jag trodde att kärleken övervinner ALLT!!!!

Du behövde inte vara någon. Inte spela någon.

I mina ögon var du den Man jag behövde?
Den Man jag letat efter..Den Man jag så länge har behöft...

men alla demoner.spöken & garderober...

Lugnet efter stormen hade kommit för att smeka mitt sinne till ro?

Du är så mycket.så mycket bra för mig,trodde jag...



Jag tackade dig för att du andades samma luft & såg samma värld som mig?   

men..du svek både dig ..oss & mig...och raserade allt vi hade planerat tillsammans..

38729-65

Jag attraherades så mycket av din skönhet,så jag såg inte alla fel & brister...

Finns det aldrig något slut på dessa smärtsamma kärleks ritualer...


Kommentarer
Postat av: SA

Vilken blogg!!
Blev helt matt av att läsa den.

2007-05-16 @ 08:42:59
Postat av: smultris

Pust, jag skulle skriva just detsamma som jag sen såg att någon annan redan skrivit...



2008-09-30 @ 10:00:53
URL: http://www.smultris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0